|
A valóságA XXI. században az emberek életében egyre nagyobb szerepet tölt be a média. Főleg a nők körében játszik kiemelkedő szerepet. Napról-napra jelennek meg újabb reklámok, sztárokról szóló pletykák. Egyre nagyobb az önbizalom hiányos, depressziós, étkezési zavaros betegek száma. Főleg a nők körében nagyon nagy ez az arány. De vajon mi is ennek az oka, kit vagy mit lehet okolni ezért?!Ezért van az a sok anorexiás, bulimiás, önbizalom hiányos, depressziós beteg is. Hiszen ha megnézzünk egy reklámot, és utána a tükörbe nézünk, azt látjuk, hogy én bizony nem vagyok olyan, mint az a nő a reklámban. Így ez jön, hogy nézzek ki úgy, mint ő, csak semmi narancsbőr, ránc, súlyfelesleg, ezentúl én is méregdrága ruhákban fogok járni és csakis a pénznek, a sikernek és a csillogásnak fogok élni. A kedvenceim pl. azok a reklámok, amikor egy 20 éves fiatal lánnyal reklámoztatják a ránctalanító krémet, vagy amikor egy csontsovány nő remekül szemlélteti a bőrfeszesítő krém hatását. Józan ésszel nevetségesek, mert nincs is szükségük ezekre a termékekre. Viszont mégis elhisszük, mert azt látjuk, hogy milyen sovány tuti, hogy ez a krém hatása, ha megveszem ezt a terméket tuti, hogy én is úgy fogok kinézni, aztán majd irigykedhetnek mások rám. Azonban a nagy reklámcégek azzal nem számolnak, hogy a reklámjaik nemcsak a nőkre, hanem a gyerekekre is hatással vannak. 20 évvel ezelőtt egy 10-11 éves kislány még azt sem tudta, hogy mi az, hogy fogyókúra, trendi frizura – ruha. Most meg, egyre több ebben a korosztályban az anorexiás, bulimiás lányok száma. Sőt, ebben a korban is már folyik a lányoknál az egymás közötti megfelelési vágy. Ha az ember bemegy egy iskolába, akkor olyan érzése támad sokszor, mintha egy menő cég stúdiójában lenne. Tele csontsovány, agyonsminkelt, a legdivatosabb ruhában csevegő lányokkal, a reklámokból ismert krémekkel, smink felszerelésekkel. Mint egy reklámfilm forgatáskor. Ez így valahogy nincsen jól. Nem kéne ennyire pszichésen függenünk a médiától. El kéne fogadnunk, hogy mindenkinek van valamilyen hibája. Hiszen ezek a nők, akik a reklámokban szerepelnek, ők sem tökéletesek, manapság számítógéppel sok mindent ellehet érni. Ha most kilépne a reklámból az egyik szereplő, smink nélkül, ráncos – pattanásos bőrrel szerintem az emberek 90 %-a nem ismerne rá. Pedig nekik is megvannak ugyanazok a hibái, mint nekünk, valós embereknek. Ők is megszenvednek a tökéletes alakért, nekik is van rossz napjuk. El kell fogadni, hogy attól még, ha valaki több mint 60 kg-os, van egy kis narancsbőre, ránca, attól még lehet szép, sikeres, népszerű. Igenis nem szégyen az, ha valaki smink nélkül megy ki az utcára, vagy éppenséggel nem a legdivatosabb ruhát hordja. Ha jól érezzük magunkat a bőrünkben, akkor nincs szükségünk méregdrága krémekre, ruhákra, trendi frizurára, műszempillákra. A lényeg az, hogy adjuk önmagunkat, ne egy anorexiás, számítógéppel megalkotott női ideál határozza meg az életünket. (A cikket beküldte: Mezdinnye)
|